CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

My Love Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 25, 2011

First CHECK UP!!

hehehe excited ni nak cite..tp sorry, xde pic ler..sbb nye xsempat pon nak snap2 pic..so nak di jadi kan cite, on 23rd May aritu, aku amek cuti sbb nak p wat check up ler..first time ok..hehehehe..ari isnin tu pegi..paham2 je la kalo nk pegi klinik kerajaan nih, kene la pegi awal..since aku n hubby aku agak kepenatan ckit, al maklum lah, kitorang baru balik dr kampung sbb ade kenduri kawen ( nnt free aku cite lah pasal wedding nih..) pastu terbangun ler lbat ckit..hehehe..tp xde la lbat sgt..then kitorang pon siap2, dgn x mkn, tros kuar g Tmn Cuepacs, amek akak ipar fea..sbb die nk teman fea..die bpengalaman, so leh la die ajar fea..

then lepas amek die n angkut anak2 die skali, kitorang pon tros la pegi kat KlinikKerajaan Batu 9, Cheras..spai2, aku isi 3 form (1 form,+2 buku pink) then pass balik kat nurse tu then tgu la turn dorang panggil..org xyah ckp la kan..kompom2 la ramai..pastu bile turn aku die da panggil, aku pon pegi la kat nurse tu, then die check BP aku..pastu tye2 la serbe sedikit pasal penyakit2 yg family aku ade..salah satunye, kencing manis..penyakit keturunan tu..pastu pas check2 sume, die bagi 2 botol kecik utk isi darah, then aku kene pegi next counter plak utk amek darah..

xjaoh pon..sebla je..tp still kene tgu turn gaks..letak je buku pink tu kat meje, then dorang panggil ler name kite..pastu..bile turn aku nak amek darah, hubby aku ade la skali ngan aku..die ni jenis takot ckit bile amek darah..aku x takot sgt pon..tp xsuke bile effect amek darah tu..adoiii pening pale..spai esok ler rase..hehehehe..then nurse tu pon cucuk ler lengan aku ni..die pam2 darah aku, then die soh plak pegi wat urine test..

bile da wat urine test tu plak, aku kene anta kat makmal 4 plak..kene g sebla..kat sebla ni tmpat pesakit2 luar ler..mane yg demam ke ape ke..dorang sume kat cni ler..pastu aku tgu turn aku pye result, lame gak ler..then da spai turn result tu plak, bile da amek, aku kene plak bawak buku pink tu p kat bilik 12..

spai2 kat bilik 12 ni, mcm biase, kene bagi dulu buku pink tu, spai dorang panggil kite ler..then bile da spai turn aku kene panggil, aku pon masuk..nurse tu soh aku baring..die nak check perot n breast kite..tp perot aku die x check lagi..sbb nye aku nye perot kecik..so die check je la breast..so far so good..hahahaha ok je..xde pape masalah.nurse bitaw, kite nye breast akan mbesar coz kelenjar2 susu akan mbengkak utk tumbesaran susu..(btol ke ayat aku nih) hahaha..paham2 sudah la ek..hehehehe

pas da check, jpe nurse lagi sorang plak..die tye la anak no bape ( at first fea nyaris2 nak ckp fea ni anak no bape taw..hahahhhahahaha) tp fea double kompom balik ngan die, fea tye anak sy ke?? hahaha fea pon jawab anak no 1..first time preggy..then die pon advice la kite mcm2..bout food, bout effect n +++ la.. pastu pas die da ckp3..die soh pegi kat bilik no 10 plak..mak aiiiiiii..

time nak menunggu utk masuk bilik no 10 nih..perghhhhhh..da la fea letak kad dulu..tp name fea last skali panggil taw..agak2 korang, pe fea rase???? of coz la menyirappppp kn..tp pe nak wat..nsib ade akak ipar yg sporting sanggup nak teman n tgu..+ sambil2 melayan anak buah hubby fea tu kan..hehehehe..terisi la ckit mase yg nk tgu tu..last tu bile da kene panggil name fea, doc tu tye bape bulan, then die juz check jantung fea je..Alhamdulillah, jantung fea pon ok..xde masalah..then next appointment will be on 20/6/2011..ari isnin gaks..doc bagi ubat folid acid+vitamin C+ubat loya..tu je..

sekian cite utk arini ,..hehehe Assalammualaikum..


[S O F I A]

2 comments:

Nurmala Mazlan said...

Semoga semuanya selamat hingga kelahiran nnt ye fea..excited lak akak

eLLy said...

akak pun excited gak .. kan mala kan kan kan