CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

My Love Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, September 4, 2011

Luahan Hati jap..


sory mmg da lame x post any new en3..tp ni sbb aku btol2 need someone to talk with..but then membe2 aku sume pon bz kot beraye..so aku luah kan kat cni je la....

its about someone yg aku btol syg dlm idop aku ni..sp lagi kalo bukan en suami la kan..hurm..ntah nape aku tlalu kecik ati bile ade part akak angkat die semak dlm idop kitorang..since b4 kawen lagi..aku da byk mkn ati..maybe aku ni jenis tlalu kuat jeles..ok fine..mmg aku akui bende tu..but at some part aku leh consider lagi la kan..now bile da kawen ni aku try control sume2 ni..

yg wat aku sgt2 kecik ati ngan laki aku ni..bile a few days b4, abg aku n whole family aku ajak p tdo uma abg aku kat rawang..sume ade..except aku n laki aku je..seday taw mase tu..aku je yg rase..sedang kan aku da bkampung kat uma die bape lame da ni..kasik la can nak raye ngan family aku gak kan..puas pujuk..xjalan..mule2 akak aku anta msg..x jalan..skali mama anta msg ajak tdo sane..PON x jalan..demi menjage name baik die..aku ckp, aku xleh kuar uma, kene jage adik die..family aku tros x balas msg aku..maybe paham situation aku kot..

ari jumaat, aku da remind die yg aku ade wedding esoknye (sabtu) + ade membe aku tunang siang tu..wedding tu malam..hubby aku leh soh aku CHOOSE, antara 1 je aku leh pegi..korang x rase ke tu sgt2 kejam? disebabkan aku da kasik name utk die n aku utk wedding malam tu (sbb wat kat hotel) so aku tpakse pilih utk g wedding..seday taw..membe aku yg tunang tu agak close gak la ngan aku.. sume pasal die xmo pegi..seday n terase nye aku, TUHAN je la yg taw..aku da xleh tahan..tu yg aku luahkan kat cni..

tbe ari Sabtu tu, die leh wat perangai, TAKNAK pegi wedding tu plak..Astarafirullah al-azim, ape dugaan yg ko turunkan utk aku ni Ya Allah..spai aku merayu kat die bkali2, baru die agree nak pegi..pastu..since nak g ngan dak2 opis aku, so plan gerak dr uma melati..so aku ckp ngan man nak g uma mama dulu..leh gak la aku lepas windu n spend time ngan anak buah aku..so die pon ckp OK..pastu, membe die ajak pg uma, nasib bek la area uma mama je..so aku pon g je la dlm kol 2 camtu..guess what, plan ngan akak2 ni nak p wedding tu nak gerak kol 5:30pm.. aku spai uma mama kol 5pm..seday x? nak spend time ngan family aku camne? seday aku tgk anak buah aku xsempat nak bmanje2 ngan aku..aku pon x sempat nak panas bontot dok uma.. sumpah..aku terase sgt..tp aku diam je..demi jage maruah die..actually plan asal nak tdo uma mama..die ckp "tgkla dulu" tp da siap bawak baju spare la..skali otw g uma mama tu ade kawan die yg lain call ajak dtg uma..uma dak tu area uma mak die..lepas g wedding mmbe aku tu, die bkeras nak g uma mbe die tu gak..so da spai area cheras, xkan nak patah balik melati tdo kan??? da kol 12 lebih da time tu..dtg uma mmbe die pon cukup syarat je..pastu balik uma die balik..aku pon ekotkan je la..

smlm, ari ahad..aku bangun cam biase..then aku basuh baju..breakfast..plan arini nak rehat..sbb sok nak keje kan..then da settle2 cuci baju (pakai machine je pon :P) aku pon sidai baju then tgu man bangun, aku plak g mandi, then g la mkn kat bawah..sementara aku goreng2 ayam utk die, die layan la tv dulu..pastu da siap, baru la mkn..then tibe2 si man bukak mulut & bsuara dgn lembut "mumy jom pegi putrajaya nak?"..SUMPAH aku jadi musykil mase ni..nape tbe2 die ajak p putrajaya sedangkan, die sgt xsuke p sane..so tbe2 die ajak aku pegi, aku jadi pelik la..then aku pon tye.."uma sp?" then, tsimpul2 die snyum n jawab "umah kak ely.." aku teros sentap!!!! ouh ye..FYI, kak ely ni akak angkat syg die..aku menyirap bukan sbb pe..sbb family sendiri ko x nk pegi, ni akak syg ko nye umah ko nak pegi..pandai plak ko kan? sp x terase kalo camni kan..sumpah aku seday sgt2.. korang bygkan la aku xpuas spend time ngan family aku sendiri, tp aku cover sume2 tu..aku pendam sume rase tu..alih2 die lebih penting kan org lain..SORRY! jgn harap aku nak pegi..da la ppuan ni pon selalu je jadi punce aku ngan laki aku gado..tp kire baik la aku x g maki ppuan ni dulu..sbb aku still pikir n respect..tp korang due org TAK RETI ke nak respect aku? lagi2 dlm condition aku skang ni??

mase aku nye darah da berderau mase tu..Tuhan je la taw pe aku rase.. aku tros say NO kat man..means aku x nk pegi..then aku sound die.." baru aku taw sp lagi penting dlm idop kau" die gelak2 je..mcm org x besalah..aku tros diam membisu, mkn cepat2, then aku tros naik atas bilik..mase tu, aku x keruan..ape nak wat..ape pon x bley da..sakit ati..nangis je la aku mampu..aku tros on9, aku npak mbe aku sorang ni on9, aku tros cite sume kat die..time tu da xleh tahan sgt..lame aku terperap dlm bilik.. tpi, aku sedar aku skang da jadi isteri die..nak x nk aku mengalah gak..aku juz BBM man, n said.."if nak pegi, siap la..".. walaupon mase tu hati hancur gak kan..pastu man wat bodo je..aku kuar g kat die..aku ajak die pegi..time tu..haaa die plak x nk pegi..xde mood la konon..aku time tu mmg saje nak gado la kan..aku ckp la, bak cni hp lu gua reply msg akak lu n ckp lu xnk pegi..die xbg aku pgg hp die mase tu..hurm..nyaris2 bgado gak la mase tu..tp aku cube control..time tu, aku still respect, family die ade dlm uma tu.. pastu aku cube utk cool kan diri aku..die pon tros senyap n takde cite2..

malam smlm..pas aku mkn nasi, c man x nk mkn..so aku mkn sorang2.. pstu, man ckp nak mkn pizza..die soh aku order kan..time tu aku pegang hp die..tgerak ati aku nak tgk msg kat hp die..nak dijadikan cite..aku ternapak msg from akak angkat syg die tu la..bile aku bace..ayat die bbunyi camni la lebih kurang..

"kak ely x balik uma lagi..kalo man nak dtg, dtg kat putrajaya lah..ptg/mlm..jadi x nak dtg?"

WTF!!!!! mase tu aku mnyumpah2 dlm hati..ouh aku ingat akak syg ajak dtg uma..tpi rupe2nye ko sendiri yg terhegeh2 nak pegi uma die..lagi aku myirapppp!! mase tu da mlm..muke aku pas bace msg tu tros lain.. aku da x taw nak ckp pe dah..its actually not bcoz jeles ke ape taw ngan akak tu..cume aku rase die cam x respect aku ..aku ni wife die..aku ni mengandung..family aku ko wat cam ape je..tp bile org lain ko sendiri beriye2 nak pegi uma die..die x taw yg aku da bace ape yg terkandung dlm hp die..WTH!! dr smlm aku pendam ape yg aku rase..aku luah kat cni n twitter je..da xtaw la nak ckp pe dah..

Ya Allah..semoga ko kuatkan la hati ku serta diriku utk menempuh segala dugaan & rintangan sepanjang perjalanan hidupku ini..Amin Ya Rabbal Al-Amin..

2 comments:

Cik Penulis said...

Salam, akak. Perhaps, I may not be the right person untuk bagi nasihat ke cadangan ke or what so ever. But still, because of your condition, I rase akak dah buat yang terbaik dah. Dah banyak bertolak ansur, dah banyak sabar dan itu bukan satu benda yang senang untuk orang perempuan macam kita buat. Lagi-lagi dengan keadaan akak sekarang.

Believe me, ganjaran yang Allah bagi kat akak mesti banyak. Congrate pasal akak mampu sabar sampai tahap ni. I doakan akak mampu bersabar sampai ke sudah. Ingat,

"Jika ALLAH mengatur untuk kita, apa yang orang sangka tewas, kita akan melihat kemenangan di sisi ALLAH. Apa yang orang rase rugi, ALLAH akan memberikan keuntungan yang mana jalan-jalan manusia tidak sangka tapi ALLAH boleh mewujudkan keajaiban dalam kehidupan".

Berkenaan suami akak tuh, perangai orang lelaki ni kadang-kadang kita sukar nak ramal. I setuju sangat ngan akak patutnya dia lebih menjaga hati akak, kan. Mungkin akak boleh slow-talk dengan dia. Sampai bila nak macam ni kan. Mungkin before cakap dengan dia, akak puji dulu 5 perkara tentang dia, then baru la proceed dengan benda yang tak puas hati.

I really hope that akak ngan suami akak kembali happy macam dulu. Mungkin this is what people called as ''asam garam rumah tangga. Sedangkan lidah lagi tergigit".

Kuatkan semangat! Jangan mengalah. He's your man! Banyakkan doa, insyallah suami akan lembut hati. Akak mesti akan baik-baik sahaja.

Take care!

:)

Roxy said...

Cik Penulis:-

THANX again for the comment n advice..really appreciate that syg..lepas bace pe yg adik comment ni, akak rase lege ckit..now pon da feeling better than yesterday..mwach!