CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

My Love Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, February 22, 2009

Pemergian Seorang Sahabat..

Khamis malam lepas..aku sekeluarga dikejutkan dengan pemergian seorang kawan (dari kecil) ku..Arwah actually adik pada kawan aku..tp kitorang mmg da kenal since kecik ar..arwah meninggal dunia ketika arwah baru berumur 21 tahun..arwah seorang askar dan berkhidmat di Tawau, Sabah. Arwah adalah anak bongsu dari 8 adik beradik..Arwah meninggal dunia di sebabkan lemas ketika training..sedih sgt2 rase..Jenazah arwah diterbangkan pada keesokkan hari nya pada pukul 5pm atas sebab tiada kapal terbang awal..balik je dari keje aku still terbayang2 kan wajah arwah ketika arwah lepak2 ngan aku..menitis air mate aku..malam dlm pukul 9lebih..jenazah masih xspai2 lagi..keluarga, rakan2 jauh dekat, datang utk melihat jenazah wat kali terakhir..aku tersentuh sgt2 bile aku tgk ramaiiiii sgt orang..rezeki arwah..and inilah kali pertama aku tgk, ramai sgt orang dtg majlis kematian cani..dak2 skola aku pown ramai sgt2..spai aku di tegur ngan kawan lama aku sendiri..aka exbf..huhu..ex aku da kawen ok!..die pown antara kawan2 keluarga arwah..arwah nih peramah..rajin..kalo time cuti2 skola..arwah suke kerja..keje kat pasar malam pown arwah x kesa..sepatutnye..arwah dijadualkan pulang ke KL pada awal bulan 3..tinggal lagi seminggu jer.. =( ..arwah ade ckp ngan mak arwah sebelum nih..yg mane arwah nak buat kenduri bile arwah balik KL nnt..tp.. hurm..aduss..seday nye..aku akan ingat spai bile2 pown jasa arwah kat aku..Malam tu, jenazah arwah tibe dlm kurang2 kol 11pm..Jenazah diangkat masuk ke dalam dewan utk penghormatan terakhir keluarga dan rakan2..Jenazah arwah diuruskan sepenuhnye oleh pihak askar..penuh penghormatan & tata tertib..siap bendera..sbb arwah kan askar..mase tu..aku pegang erat tgn kak suria..aku tahan air mata..sebak sgt melihat pemergian arwah..lepas semua keluarga, sanak saudara & rakan2 memberi penghormatan terakhir kepada arwah, upacara sembahyang jenazah dilakukan..kemudian, abg2 askar nih pown mengangkat semula jenazah masuk ke dalam van utk di bawa ke tanah perkuburan di Danau Kota..mase tu da kol 12:30am hari sabtu..aku & mama balik ke rumah..papa ekot pegi kubur..papepon..ALFATIHAH utk arwah Mohd Zulfikri Bin Ariffin.. semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempat kan dgn orang2 yang beriman..amin..

2 comments:

NoTy But Nice Zhoe said...

huhu sedihnya... arwah pergi diusia yg muda.. semoga rohnya dicucuri rahmat.. amin...

Yati Salem said...

hi,can we exchange our banner,if u dont have banner i still can post yur link,please let me know after it done.thank